April 04, 2019

Innesäljare till Stockholm

Medirox söker innesäljare inom medicinteknik

Har du en utbildning och eller bakgrund inom life science och en fallenhet för administration? Kanske har du några års erfarenhet inom medicinteknik, IVD eller angränsande område? Eller så är du en nyutexaminerad BMA eller likande som vill ha en karriär utanför labbet och har ett intresse för sälj.

Medirox AB tillverkar reagens för koagulationsdiagnostik och är ett av Nordens ledande företag inom detta område. Bolaget har idag 24 anställda fördelade på sälj- och markandskontoret i Stockholm och huvudkontoret och produktionsenheten i Studsvik strax utanför Nyköping samt utvecklingsverksamheten vid Linköpings Universitetssjukhus.

På Medirox blir du en del av ett litet trevligt team med högt i tak och kontor mitt i stan.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande.

Om tjänsten
Som administrativ innesäljare kommer du arbeta som sälj- och marknadssupport och vara en del av sälj-och marknadsavdelningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Arbeta i affärssystemet (säljstöd, kundkort, ta fram statistik, prishantering, artikelinformation, rapportera sälj- och produkttrender etc.).
• Internkoodination mellan Marknad och Order/Logistik/Produktion.
• Supportera gällande exportdokument och legaliseringar o. dyl.
• Ta fram underlag ur affärssystemet till säljarna inför kundmöten
• Koordination mot extern byrå för att ta fram marknadsmaterial och mässmontrar.
• Hantera praktiska förberedelser inför mässor; beställa material och hålla kontakt med leverantör/organisatörer
• Underhålla företagets hemsida och LinkedIn-sida gällande nyheter och produktlanseringar.
• Kundkontakt i det första skedet av säljupparbetningen utav vissa kunder.
• Ta fram offerter och avtalsunderlag.
• Supporta kunder i vissa enklare frågor.
• Göra omvärldsbevakning.
• Proaktiv försäljning baserat på affärssystems-statistik.
• Mässdeltagande vid behov

Arbetsuppgifterna kan komma att variera något beroende på kandidatens bakgrund.

Vem är du?
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlighet och att du passar in i teamet. För att förstå Medirox produkter har du en utbildning inom life science. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system.
Vidare är det mycket meriterande om du har erfarenhet av följande:
• Arbetslivserfarenhet inom Diagnostik, IVD, Medicinteknik, Analytisk kemi, Biokemi, arbete som Biomedicins analytiker (BMA).
• Erfarenhet av kundsupport, sälj, teknisk support life science-området.
• Erfarenhet av administration och/eller ekonomi.

För att trivas och prestera i rollen så är du strukturerad, noggrann och serviceminded. Du trivs med kundkontakt, främst via mail och telefon, och har ett genuint intresse för sälj och administrativt arbete. Vidare är du naturligt ansvarstagande, van att ta egna initiativ och driva ditt arbeta framåt. Du har mycket god förmåga att samarbete och bidrar till att skapa ett prestigelöst kommunikativt klimat där alla arbetar mot samma mål. Du har ett pragmatiskt och pedagogiskt sätt att uttrycka dig och förmåga att anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på mottagare.

Rekrytering sker via Poolia. Ansök här redan idag!